• Bezoek VVV-Venlo tegen ADO Den Haag

• Vrijdag 27 januari 2023 was het zover. Om 18.30 uur vertrokken 3 bussen met S.V. Roggel leden naar Venlo om de wedstrijd VVV-Venlo tegen ADO Den Haag te bezoeken. Deze activiteit hebben we van VVV-Venlo, als partnerclub, tijdens ons 90-jarig jubileum weekend in oktober cadeau gekregen.

Toen de inschrijvingstermijn stopte hadden we 170 aanmeldingen. Dit overtrof onze verwachting. In november hadden we voor de zekerheid 2 normale bussen gereserveerd bij Ghielen. Dat zou genoeg moeten zijn voor 100 deelnemers. Uiteindelijk werden het 2 grote en 1 normale bus, met een maximale capaciteit van 174 plekken. Jammer genoeg kregen we vanwege ziekte vrijdag nog een aantal afmeldingen. De teleurstelling was erg groot bij de zieke spelers, maar volgende keer beter.

Na een busreis van een kleine 3 kwartier kwamen we rond kwart over 7 aan op het parkeerterrein van stadion De Koel. Toen de eerste bus stopte kwamen er meteen politie en beveiliging op ons af die vroegen waar we vandaan kwamen en wat we kwamen doen. Toen we vertelden dat we op bezoek kwamen op uitnodiging van VVV bleek al snel waarom we deze vraag kregen. De politie zag 3 bussen die ze niet verwacht hadden, aankomen en was dus even verrast, maar al snel gerust toen ze antwoord kregen in “het plat”.

In de week voor de wedstrijd kregen we via Jort Raemakers van VVV-Venlo het verzoek of er ook 13 jonge jeugdspelers mee wilden lopen met de spelers als deze het veld op komen. We hadden dit nog maar net gemeld of daar kon ook het bordje “vol” op. Wat een enthousiasme!! Zodra we aangekomen waren moesten deze spelers zich klaarmaken en het VVV-Venlo wedstrijdtenue aantrekken. Toen de dames van de Koelkids vertelden dat ze met de spelers van ADO Den Haag het veld op mochten lopen, meldde 1 speler spontaan “ik ben eigenlijk fan van ADO Den Haag”. Na een korte instructie “je mag alleen antwoord geven als een speler je iets vraagt en daarna pak je elkaar vast en ren je richting de dug-out” konden ze naar buiten.

Ondertussen was de rest van de groep binnen in het stadion en ging zitten in afwachting van de wedstrijd. We hadden plaatsen direct achter het doel, schuin voor het uitvak met een kleine 300 ADO fans. Ondanks de aanmoedigingen van “d’n twellefde man” en “Legia Den Haag” vielen er helaas geen doelpunten en kon er niet gejuicht worden. Na afloop liepen we naar de bussen en na de laatste telling vertrokken we weer naar Roggel en had iedereen een leuk uitje gehad.

VVV-Venlo bedankt voor de kaartjes en busbedrijf Ghielen bedankt voor het vervoer!

Onderstaand een aantal foto’s van ons bezoek aan VVV-Venlo tegen ADO Den Haag.