• Chris Gijsen, 75 jaar lid S.V. Roggel

• Ja, dat lezen jullie goed………..maar liefst 75 !!!! jaar lid van onze club. Een mijlpaal in onze geschiedenis.

Chris werd lid op 11-11-1945 en is dus op 11-11-2020 het oudste lid van S.V. Roggel. Deze datum gaat de boeken in als een historische datum, daar de opening van het carnavalsseizoen niet doorging, maar zeker ook voor S.V. Roggel als een dag waarop Chris Gijsen 75 jaar lid is van de SV.

Op zaterdag 29 augustus 2020 heeft Chris tijdens zijn bezoek aan ons sportpark de “luie opgang” geopend door als eerste deze te betreden. In de ochtenduren net afgewerkt en ’s middags geopend door Chris. Daarna heeft hij zijn goedkeuring gegeven aan de nieuwbouw en hebben we nog gezellig een kopje koffie gebruikt. Op maandag 14 september heeft hij “zijn” vuttersclub bezocht bij de SV en hebben wij samen zijn 92e verjaardag gevierd, fantastisch om mee te maken. En op 4 november was Chris weer te gast, nu voor een interview met De Limburger, wat gepubliceerd is in Via Roermond op 11-11-2020.

Maar nu even terug naar het verleden.

Lid geworden op 11 november 1945 !!!!! Op 17-jarige leeftijd. Maar helaas enkele jaren daarna uitgezonden naar Nederlands-Indië. In 1950 teruggekomen en gestart in het 2e elftal. Zijn doorbraak naar het 1e elftal was in 1953/1954 en in 1956 mocht Chris het grote kampioensfeest meemaken, kampioen naar de 4e klasse en in 1963 na een aantal legendarische wedstrijden promotie naar de 3e klasse. In 1964, op 36 jarige leeftijd is Chris gestopt als voetballer.

Enkele jaren daarvoor was hij al, samen met zijn vrouw Nella, gestart met allerlei verzorgingsactiviteiten, van thee zetten (thuis), shirts wassen en ook kleedlokalen poetsen. Na zijn actieve carrière als voetballer, is Chris gestart met het verzorgen van onze velden, toen nog gelegen aan de Molenweg, achter het huis van Chris en Nella. Hoeveel kilometers lijnen zou Chris hebben getrokken? Er wordt gezegd van Roggel naar Sevilla. Hoe vaak heeft hij meters slangen uitgelegd om de velden te kunnen besproeien tijdens hete en droge zomers? Toen nog geen computersysteem dat ingesteld kon worden op een ondergronds aangelegde sproei-installatie.

Tijdens de aanleg van ons nieuwe sportpark heeft Chris veel werk verzet als uitvoerend opzichter. En ook op deze locatie aan de Berkenlaan heeft Chris vele jaren de velden onderhouden en meegewerkt in de maandagmiddagklussenploeg die begin jaren ’90 is opgericht en nog steeds met plezier vele werkzaamheden verricht.

Voor al zijn verdiensten, is Chris in 1986 benoemd tot ere-lid van onze club. Daarnaast heeft hij in 1999 de zilveren speld van verdienste mogen ontvangen van de KNVB. En op 4 november 2006, tijdens ons 75-jarig jubileum is Chris onderscheiden voor zijn 60-jarig lidmaatschap en op voordracht van S.V. Roggel benoemd tot “lid in de orde van Oranje Nassau”. Tijdens zijn 70-jarig jubileum, wat gevierd werd tijdens de “avond van zwart en wit”, heeft Chris een speciale gouden speld mogen ontvangen van de SV.

Inmiddels zijn we aangeland in 2020 en is Chris 75 jaar lid. Zoals reeds gezegd; een zeer bijzondere mijlpaal. Hierbij hoort ook een moment van speciale aandacht.

Dat we hebben gedaan in de vorm van een interview met foto in “Via Roermond” op woensdag 11-11-2020.

Chris, van harte proficiat met deze mooie mijlpaal en veel dank voor al die jaren vrijwilligerswerk voor jouw SV.