• Nieuwsbrief Nr 13 - Januari 2022

• Van de bestuurstafel:

Dit is de 13e uitgave van onze nieuwsbrief, met actuele zaken vanuit onze vereniging.

Gelukkig mogen we weer voetballen en wedstrijden spelen binnen de gestelde corona maatregelen.

Laten we met elkaar afspreken dat we ons hieraan gaan houden, zodat het niet nodig moet zijn om vrijwilligers hiermee extra te belasten.

Of we ons jubileumweekend medio maart 2022 kunnen houden zoals we dat in gedachte hebben, is op dit moment nog niet duidelijk en zal, zodra er meer bekend is, via website en facebook worden gecommuniceerd.

Namens het bestuur plaats ik in deze nieuwsbrief een dringende oproep om vrijwilligers voor diverse taken;

-        Scheidsrechters

-        Grensrechters

-        Trainers en leiders

-        Bestuursleden

Een voetbalclub is een onderdeel van onze samenleving, die alleen goed kan functioneren als iedereen een steentje bijdraagt en het geeft veel voldoening en mogelijk nieuwe sociale contacten, zeker na een coronatijd van bijna 2 jaar. Daarnaast staat het goed op je CV. Meld je aan bij een van de bestuursleden en we maken een praatje over datgene wat jij voor de club kunt betekenen. Elke bijdrage is er één !!

Mijn motto is inmiddels wel bekend;

“Allein kènse ’n bietje, same kènne wae hiël väöl”

Voetbalzaken - Jeugd

We zijn weer begonnen

Dat was ook de titel van het eerste deel van het stukje van de jeugd-cie in de vorige nieuwsbrief. We zijn blij dat we ook nu weer wedstrijden kunnen gaan spelen, maar zien toch een aantal uitdagingen op ons af komen. Deze hebben we ook op onze site gepubliceerd: https://www.svroggel.nl/we-gaan-weer-beginnen-aanvulling-jeugd.

Meidenteam

In de vorige nieuwsbrief schreven we al dat we voor het eerst met een volledig meidenteam aan de competitie meedoen. Ondertussen kunnen we vol trots melden dat ook het 2e meidenteam (MO13) inmiddels een feit is. Dit bevalt inmiddels zo goed dat we deze teams ook volgend seizoen in stand willen houden en uiteraard is er dan ook ruimte om extra meiden als lid te verwelkomen.

Onderbouw

Ook in de onderbouw hebben we de afgelopen maanden veel nieuwe spelers als lid mogen verwelkomen. Dat zijn er inmiddels zoveel dat we een extra JO09 team willen vormen. Echter de JO09-3 wacht nog op een  plek in de competitie. Hopelijk krijgen we op korte termijn bevestiging van de KNVB dat we in deze leeftijdsgroep een extra team kunnen inschrijven!

Kom in beweging

In oktober schreven we dat we dringend extra vrijwilligers nodig hebben. “We hebben op korte termijn minimaal 2 scheidsrechters nodig en 1 of meerdere trainers en leiders voor een extra team dat we in de winterstop in de onderbouw verwachten te moeten maken, omdat de bestaande teams te groot worden. Daarnaast willen we de jeugd-commissie met minimaal 3 personen uitbreiden”. Als je als ouder graag wil bewegen, maar het lastig vindt om de juiste invulling te vinden, denk dan eens aan een rol als trainer, scheidsrechter of vlagger. Dan ben je lekker sportief bezig en kun je dit gezellig samen met je kind doen. Denk er eens over als je ’s avonds denkt dat je eigenlijk iets zou moeten doen, maar je er niet toe kunt zetten.

Voetbalzaken – senioren

Competitie 2021-2022

Helaas is het seizoen 2021-2022 wegens de corona pandemie wederom stilgelegd. Wij betreuren dit en zijn blij dat zoals de vooruitzichten nu zijn na de winsterstop het seizoen kan worden hervat. Het is inmiddels wel mogelijk om weer te trainen. Hopelijk zien we jullie allen weer spoedig op het sportpark.

Periodetitel S.V. Roggel

Dit seizoen is weer een start gemaakt met de interne periodetitel binnen de seniorenteams. Dit betekent dat een extra competitie element voor de seniorenteams onderling zal gelden. Wegens het stilleggen van de competitie is op dit moment geen herbstmeister bekend te maken. Roggel 4 is vooralsnog de leider in het klassement.

Nieuwe trainer S.V. Roggel 1

Het bestuur en de commissie voetbalzaken van S.V. Roggel zijn verheugd te kunnen mededelen dat Roel Heijnen, afkomstig uit Stevensweert is vastgelegd als trainer van het eerste elftal voor het seizoen 2022-2023. De commissie voetbalzaken is in de afgelopen periode op zoek gegaan naar een opvolger van de huidige eerste elftal trainer Theo Schmitz, wegens het beëindigen van zijn trainersloopbaan.

Roel Heijnen uit Stevensweert is een jonge (31 jaar) enthousiaste trainer met een duidelijke voetbalvisie. Hij krijgt energie van een enthousiaste en gemotiveerde groep en wil graag spelers beter maken. Roel heeft ontzettend veel zin in deze nieuwe uitdaging bij S.V. Roggel.

Evaluaties senioren elftallen

In oktober en november 2021 hebben de evaluaties met spelers, leiders en trainers van de senioren elftallen plaatsgevonden. Wij zijn blij te kunnen mededelen dat de huidige keeperstrainer Jordi Meisen, tweede elftal trainer Frank Eurlings, tweede elftalleider Rik Klompen en trainer van de dames 1 Gavin Glavimans hebben bevestigd ook voor het seizoen 2022 – 2023 voor de SV actief te willen zijn in hun huidige functie.

Zijn er vragen, suggesties, op- of aanmerkingen voor wat betreft de inhoud van deze nieuwsbrief, dan kunnen deze gericht worden aan voorzitter@svroggel.nl

Mede namens het bestuur van S.V. Roggel,

Henny van den Beuken, voorzitter