• Roggel 1 - Koningslust 1 (3-11-2019)

• Na 2 wedstrijden in de regen was het op deze eerste zondag van november gewoon droog in de Mössehook. Bovendien werd er een jubileum gevierd want Rens Reijnen speelde zijn 250ste wedstrijd en was door trainer Nico van den Brink tot aanvoerder van de zwart-witten benoemd. De vorige week had Roggel ietwat teleurstellend met 2-2 in Grathem gelijk gespeeld tegen GKC/RKHVC. Roggel stond die wedstrijd zelfs met 2-0 voor maar moest 3 minuten voor het einde toch de gelijkmaker incasseren. De start tegen Koningslust was ook niet bepaald flitsend want na 2 minuten stond er al 0 – 1 op het scorebord. De achterhoede stond collectief te slapen en zo kon Roel Ghielen Koningslust gemakkelijk op voorsprong zetten. Roggel schrok wakker en zette daarna  de gasten meteen onder druk met aanvallend voetbal met diverse kansen. In de elfde minuut scoorde Lex Hoevers de gelijkmaker maar zijn goal werd helaas wegens buitenspel afgekeurd. Maar in de 13de minuut was het echt raak. Niemand minder dan aanvoerder annex jubilaris Rens Reijnen tikte de 1 – 1 binnen. En de zwart-witten kregen veel meer niet te missen kansen. Pas in de 27ste minuut zette Fons Bouten na een lange rush de SV op voorsprong met een bekeken schot in de kruising. Roggel had Konigingslust op de knieën maar verzuimde de bevrijdende derde treffer te scoren. In het eerste kwartier van de tweede helft trok Roggel onverdroten ten aanval maar de kansen werden niet verzilverd. Langzaam maar zeker werd Koningslust sterker. In de 63ste minuut blesseerde doelman Stan Linders zich na een goede redding en nam Thijs van Roij zijn plaats over onder de lat. Koningslust nam het heft in handen en werd steeds gevaarlijker. Roggel mocht over geluk niet klagen want de gasten misten grote kansen en schoten 2 X op de paal. Het werd erg spannend maar Roggel hield stand. In de laatste minuut moest Thijs van Roij met een geweldige safe nog een vrije trap uit zijn doel ranselen. Nadat de goed leidende scheidsrechter Pascal Marcellisen had afgefloten kon Roggel voor het eerst na een thuiswedstrijd 3 punten bijschrijven op de ranglijst. Een zwaar bevochten overwinning maar de vreugde was er niet minder om! Daarna begonnen in de kantine de jubileumfestiviteiten voor jubilaris Rens die werd toegesproken door voorzitter Henny van de Beuken en de reguliere aanvoerder Roy Peeters. De stemming zat er goed in, het clublied werd massaal meegezongen en toen stond de Chinees klaar. Terwijl zijn ploeggenoten zelf het buffet maar openden, werd Rens door de krant geïnterviewd want die had lucht gekregen van de scorende jubilaris en daarna bleef het nog lang onrustig in de kantine van de Mössehook.

OPSTELLING ROGGEL:

1 Stan Linders

2 Rens Reijnen (aanvoerder)

3 Hessel van Oostaijen

4 Roy Peeters